3.10.2009

Ihana lauantai!

Aamulla kun heräsin pakkasta oli kuutisen astetta meidän mittarin mukaan. Nyt suunnitellaan kirjasto reissua pyöräillen, mitähän sitä laittais päälle.. missä mun pipo on? Ai niin... mulla ei ole.. Mutta kohta on, ei vain tätä reissua varten. Ei ku onhan... tämä. Mutta on vähän iso mulle, mutta pysyy se päässä. Tarttee tehä uus samalla ohjeella.

Vatsa ok. Tai no paukuttaa kyllä mutta ei ole kipeä! Jees, mikä ihana olo! Ainakin vielä *koputtaa puuta*. Täytyy nyt ottaa tästä kaikki ilo irti ja touhuilla pojan kanssa. Vähän kämppää kuntoon ja muuta mukavaa.. Siivoaminenhan on mukavaa... eikö? No, ainakin sitten on mukavaa kun on siistiä.

Sain sytykkeen päivittää nuo harrastekirjalistani, toivottavasti tuossa on nyt kaikki. Hankala kun minulla ei ole kirjahyllyä noille kirjoilleni, niin niitä on sitten kasoissa siellä sun täällä. Mutta hyllyn hankin ikeasta.. kunhan tässä muut asiat pikkasen etenevät.. Siitä sitten tuonnempana... ;)


Voi kiesus minkä meidän Roope teki...
Minulle tämä työpöytä (ikeasta) ei ole suuren suuri, läppäri mahtuu pöydälle ja toisessa nurkassa on sellanen pinottava lokerikko jossa on tärkeitä papereita "tallessa".. Noh, laskuja säilytän omassa kansiossa joka on nyt tässä vierelläni lattialla. Olin kyykkimässä niitä kirjojen nimiä toisella puolen huonetta kun huomasin että Roope otti hampaillaan yhden laskun nurkasta kiinni. Minä huudahdin "Rooooope, ei" (aivan niin kuin se ymmärtäisi...) ja Roope juoksee lasku hampaissaan pitkän matkat häkkinsä taakse piiloon. Kerkesi se palasen nurkasta syödä, rontti.


Roope on yksinäinen marsu. Kaveri siltä kuoli jokin aika sitten. Roope ei näytä piittaavan kaverin puutteesta paljoakaan. Mutta mistäpä minä tiedä.. enhän puhu "marsua". Uutta kaveria olen harkinnut, mutta kun pojan allergiat on tutkinnan alla niin en ole sitten uskaltanut. Ja tämä laskuvaras on meille niin rakas ettei tohdi luopua.. Välillä on "mummon" luona hoidossa, mutta siellä on apea, aivan hiljaa eikä tule ulos häkistään. Kotona se päästää ääntä, tassuttelee lattialla, välillä ottaa spurtteja (täytyyhän se välillä kuntoilla) ja sitten levätään ja torkahdetaan sohvan alle tai muualle nurkkaan. Tai sitten ihan omaan petiin.





Jääkaappi kun narahtaa niin kova vinkaisu kuuluu.. Osaa kerjätä. Salaattia en saa rauhassa syödä :)

Nyt sinne kirjastoon, mars!

Ei kommentteja: