7.10.2015

Elefanteille kauluri?


Olen pitkästä pitkästä aikaa päässyt neulomisen makuun. Elefantin kaulassa on eilen aloittamani työ. Jo kolmas työ nyt lähi aikoihin! Se on paljon mun neulomisvauhdille... vaikka ne kaksi muuta työtä nyt aika piskuisia ovatkin. Esittelen nekin kun on aika, hys hys töitä kun ovat... ;)

Yllä oleva työ vaati kaupassa käynnin, huomasin että minulla on krooninen pula 40cm pyöröistä,
niistä pienimmistä, 2-3mm. Tähän hätään löytyi vain Novitan kolmosen jäykkäkaapelilliset.. Sinnittelin resorin verran niillä ja pääsin vaihtamaan parempiin puikkoihin. Yhdet ainoat näyttää olevan 3,5 koon pyöröt. Tykkään että joka kokoa olisi useammat. Addin puikoista pidän eniten, mutta knitpronkin on hyvät. Vaan onko sillä merkillä väliä, halpis mallitkin menee kunhan kaapeli on lötky. Nyt neulominen sujuu paremmin kun jäykkä kaapeli ei häiritse innostustani. Nyt kun vauhtiin olen päässyt niin en malttaisi muuta tehdäkään. Vaan vielä remontti kutsuu...

Kummallisinta tässä on se kun en ole tottunut näin ohuilla langoilla neulomaan, niin nyt ei haittaa yhtään. Malttamaton kun olen, haluan nopeasti valmista ja ohuet (fingerin vahvuiset) ei ole kuulunut suosikkeihini. Työ jää useasti kesken ja joutuu purkulistalle tai hautautuu käsityökoriin muiden töiden joukkoon, alimmaiseksi. Villasukissa suosin kyllä ohkasia lankoja, niin mahtuu hyvin kenkiinkin eikä jää vain kotisukiksi.


Keittiössä olen remppaa tehnyt. Kaapistot on paikallaan ja välitilan kanssa olen ähertänyt. Lattia listat vielä kun saisin laitettua niin köökki olisi melkein valmis. Seuraavaksi pääsenkin jatkamaan vessan maalausta ja neitin huoneen laminaatin laittoa. Leipoakin pitää jossain vaiheessa.. ja nyt kun mietin niin eipä taida tekeminen loppua lähi viikkoina.. Muuttolaatikoitakin on vielä tyhjentämättä. Jos nyt ennen lumen tuloa olis hommat tehtynä....

2 kommenttia:

Osakainen kirjoitti...

Ihana elefantti :)

Monica kirjoitti...

Eikös vain :) Kuvan elefantti on muisto isästä.